maandag 13 februari 2017

Toch weer biologische kip

Binnenkort haalt Marco verse biologische kip rechtstreeks bij de Polderhoenhof in Lelystad. Wie wil kip-carpoolen, kan even contact met me opnemen.

De kip van De Hoek in Alblasserdam smaakt goed, maar vrij van conserveermiddel en preventieve antibiotica is voor mij toch niet genoeg. Dierenwelzijn en de voedingswaarde van het vlees (die lijdt onder te weinig bewegingsruimte, slecht voedsel en de bizar snelle groei van bio industrie kippen) vinden wij belangrijk.

De Polderhoenhof is de leverancier van Koopeenkip.nl, waar ik eerder gebruik van heb gemaakt en wat goed beviel, maar wat ik te duur vond. Doordat we nu rechtstreeks bij de boer gaan kopen, scheelt het flink in prijs. Marco komt hier een aantal keer per jaar in de buurt voor zijn werk en zo hoop ik op een redelijk betaalbare manier in een groot deel van onze eigen kip consumptie, en daarmee ook het kippenvlees van Vanavond kookt Marieke, op een meer verantwoorde manier te kunnen voorzien. 

Deze kip kost 6,50 per kilo hele kip, of 7,50 per kilo uiteen gesneden (in borst, poten, vleugels, karkas) kip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hallo mede lekkerbek! Super leuk dat je een reactie wilt achterlaten! Je kunt hiervoor het beste de optie anoniem kiezen (en gewoon je naam onder je bericht zetten). Wel moet je even de immer amusante anti-robot test doen. Deze optie kan ik niet uitschakelen. Dankjewel voor je moeite! Smakelijke groeten van Kookmarieke